Zlodej

Zlodej screenshot

Zlodej - screenshot 1Zlodej - screenshot 1Zlodej - screenshot 1Zlodej - screenshot 1Zlodej - screenshot 1

Info k hre
Typ hry:Adventúra
Velkosť:2.5MB
Výrobca:Neo Software
Rok vydania:1994
Počet stiahnutí:22953×
BOG hodnotenie:79 %
Na hranie starých hier použite DOSBox
Extra Cheaty Návod
Diskusia Diskusia k hre
Ohodnoďte túto hru:
 
Tato hra představuje jakýsi mix mezi adventurou a strategií s originálním nápadem a navíc plně v češtině. Celá hra se ovládá pomocí příkazů,které máte v daný moment na výběr.Takže po městě se pohybujete tím způsobem,že prostě vyberete z nabídky "jít" a pak dané místo.Nesbíráte žádné předměty,ani neprovádíte žádné akce (kromě rozhovorů),všechno co potřebujete buď dostanete,koupíte nebo ukradnete (ano už je to tak,v této hře nejde prakticky o nic jiného než "seber co můžeš a neneh se chytit",co byste taky čekali,když se ta hra jmenuje zloděj).
 

Plánování vloupačky:

 1.) Informace - musíte si pořádně prohlédnout terén, abyste získali co nejvíc informací o daném objektu.Nesmíte se přitom ale potloukat okolo moc dlouho, jinak budete podezřelí.

 2.) Zjistit situaci uvnitř - nemá cenu plánovat akci,když pak zjistíte,že vám chybí potřebné vybavení.Takže je nejlepší nakoupit v obchodě vybavení a hlavně najmout lidi,kteří s nástroji umí zacházet (jinak,práce s nářadím taky nějakou tu dobu trvá,takže se musí brát v úvahu i tento údaj).

 3.) Najímání lidí - nejvíce lidí se dá najít samozřejmě večer po hospodách,ale někdy i na ulici nebo v obchodech.Výběr je opravdu velký a s postupem času se bude pořád zvětšovat.Každá postava je zručná v něčem jiném,takže rozhodně nebudete používat jen jednoho jediného komplice.Samozřejmě platí že čím zručnější postava,tím bude chtít víc procent ze zisku.Postavy mohou mít také nějaké záznamy u policie (včetně vás),v tom případě je dobré pár dnů počkat,nebo prostě vybrat někoho jiného,jinak by se taky mohlo stát,že vám někdo pod tíhou důkazů pěkně zatopí.

 4.) Plán - hra se přepne do jakéhosi 3rd person pohledu ze shora,přičemž vidíte ulici,vnitřek domu,vaše postavy a hlídače (pokud v daný objekt hlídají).Musíte proniknout do objektu,vzít všechno co můžete,vrátit se k autu a vypadnout.Zní to jednoduše,jenže nesmíte dělat moc velký hluk (jak velký můžete dělat víte z pozorování),akce vám nesmí trvat moc dlouho-okolo projíždějí hlídky a mohli by si něčeho všimnout,taky si musíte dávat pozor na alarm,který musíte nejdříve vyřadit.Asi největší překážku představují hlídači,ti mají různou inteligenci,tzn.:pokud je hlídka totálně blbá,nemusí si všimnout třeba poškozených dveří a dělá si větší pauzy,naopak vyškolené hlídce neunikne téměř nic.
Plánování je hodně těžké,málokdy se vám povede provést vloupačku (úspěšnou) na první pokus,při dopadení policií samozřejmě putujete za mříže a hra tím končí,takže v této hře budete loadovat asi víc než byste chtěli.

 5.) Prodej kořisti - k dispozici je několik obchodů,kde budete moci zpeněžit svůj lup.V každém obchodě však vykupují něco jiného a za různé ceny,ty se můžou časem měnit.
 

No a takhle nějak postupujete celou hrou.Objekty si můžete vybírat libovolně,přičemž po několika povedených vloupačkách dostanete úkol,který musíte splnit pro další postup.
 

Klady
  +originální nápad
  +kompletně v češtině

Zápory
  -plánování vloupačky mohlo být provedeno přecejenom trochu lépe
  -po čase stereotyp