BestOldGames.net » Akčné hry [G] » Golden Axe

Golden Axe

Golden Axe screenshot

Golden Axe - screenshot 1Golden Axe - screenshot 1Golden Axe - screenshot 1Golden Axe - screenshot 1Golden Axe - screenshot 1

Info k hre
Typ hry:Akčná hra
Velkosť:583kB
Výrobca:Sega
Rok vydania:1990
Počet stiahnutí:13114×
BOG hodnotenie:71 %
Na hranie starých hier použite DOSBox
Extra Cheaty Návod
Diskusia Diskusia k hre
Ohodnoďte túto hru:
 
Kdyby se mě někdo zeptal,co považuju za největší klasiku mezi arkádami,byla by právě tato hra,která vznikla pod taktovkou Segy.
Hra není kdovíjak kvalitní po zvukové stránce,tento nedostatek však kompenzuje pěkná VGA grafika (jako můžete si to klidně pustit v 16ti barvách,ale za výsledek neručim).

Na začátku hry si můžete vybrat ze tří postav:ženu,muže a trpaslíka??? (zajímavá to kombinace ).Tyto charaktery se od sebe liší opravdu minimálně,všechny vládnou jak bojovým uměním tak i magií,rozdíl je pouze v rychlosti útoku a síle magie,závisející také na počtu nasbírané many.Vypadá to,že každá postava má svůj jedinečný speciální útok (kouzlo),opak je ale pravdou,kouzla mají sice jinou animaci,jenže všechny udělají to samé a to sice,že zraní všechny nepřátele co jsou zrovna na obrazovce.Tyto kozla jsou silná podle toho,kolik zrovna vlastníte lahviček s manou,které získáváte od modrých skřítků,které musíte nejdříve pořádbě nakopnout do ...

V soubojích nejde pouze o to začít v pravou chvíli sekat jak o život,je nesmírně důležité se pokud možno pořád hýbat a útočit při skoku či v běhu,protože málokdy se stane že byste nebyli v početní nevýhodě.Jak už to tak bývá,tak v momentě kdy začnete sekat do jednoho parchanta, přijde druhej a v tu chvíli to do vás řežou oba a vy si ani neškrtnete.

Hra obsahuje tři módy:
Arcade - tohle je hlavní mód hry,zde budete postupně se svou postavou procházet osmi levely plných nepřátel.Po každém levelu následuje malý předěl,ve kterém se nejdříve můžete pokusitvytřást ze skřítků nějakou tu lahvičku many nebo jídlo pro doplnění healthu,poté následuje popis vašeho postupu (pokračování příběhu) a hurá na další level.
The Duel - tak tohle je záležitost pro opravdové pařany,na nic těžšího už v této hře nenarazíte.Jedná se o to pobít stále lepší a lepší protivníky pouze s jedním životem a žádnou magií,navíc se vše odehrává pouze na jedné obrazovce bez scrollování (posouvání) obrazu. Takže kdo vydrží nejdýl,kdo bude největší KING
Beginner - tento mód je pro mě nesmyslný,jak říká sám název měl by být tento mód pro začátečníky,což by tak nějak odpovídalo,protože protivníci mají výrazně nižší výdrž,ale...tento mód obsahuje pouze 3 levely z Arcade,potom hra prostě skončí s konstatováním,že jse tento mód zvládli a můžete se tak pustit do Arcade nebo Duelu.

Hru si navíc můžete zahrát ve dvou,to je teprv pořádná zábava,přičemž v Arcade jdete spolu a dělíte se se spoluhráčem o credity (pokračování) a v Duelu změříte síly proti sobě.
Pozn: v options si můžete nastavit počet healthu

stručný popis postav:
žena:
-nejpomalejší útok (nezdá se to ale je to tak)
-nejvíc přihrádek na manu,možnost udělat nejsilnější kouzlo
-nejhezčí kouzlo-krásná dračí hlava,která se skloní z oblohy a sežehne všechny odpůrce
trpaslík:
-jednoznačně nejlepší útok
-jen 4 přihrádky na manu
-asi největší favorit
muž:
-vyvážený útok i magie
-typ přesně mezi ženou a trpaslíkem

Klady:
 + možnost hrát ve dvou hráčích
 + dva prakticky použitelné módy:Arcade,The Duel
 + dračí hlava

Zápory:
 - místama možná až moc těžké
 - mód beginner
 - malé rozdíly mezi postavami

Pri vyberaní hráčov (Select Player) si môžeš stlačením klávesu od 1 až po 8 vybrať level, v ktorom začneš hrať. Musíš ale použiť číselné klávesy na alfanumerickej a nie na numerickej časti klá- vesnice.

----------------------------
Edituj súbor: AXE.DAT
Vyhľadaj: E8 AB 04
Zmeň na : -- A4 05